آیا احمدی نژاد استیضاح می شود؟
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
به نظر شما اگر طرح جدید سوال از رئیس جمهور اجرا شود ، احمدی نژاد چگونه پاسخی به نمایندگان می دهد؟در صورتکافی نبودن پاسخ رئیس جمهور به سوالات، آیا طرح استیضاح احمدی نژاد در دستور کار مجلس قرار می گیرد؟

به گزارش همراهان نیوز، مدت طرح سوالی یا سوالات از طرف نمایندگان منتخب سوال کنندگان حداکثر 30 دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ساعت است که طرفین می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند. در این صورت همه سوالات و پاسخ‌ها در بخش اول وقت هر یک از دو طرف بیان می‌شود و در بخش دوم، ابهامات سوال کنندگان و پاسخ‌های رئیس جمهور مطرح خواهد شد.

طراحان سوال از رئیس جمهور به دنبال این هستند تا اگر ایشان مشکلی دارند حل کنند. حضور رئیس جمهور در مجلس موجب می شود ضمن بحث و تبادل نظر با نمایندگان نتایج مثبتی حاصل شود که البته این موضوع به رفتار افراد حاضر در جلسه سوال از رئیس جمهور هم برمی گردد.


اخباری به گوش می رسد که باتوجه به بی توجهی دولت به تذکرات مجلس در راستای ساماندهی بازار ارز طرح سوال از رییس‌جمهور تهیه شده و یکی از سوالات مهم ، نابسامانی بازار و ارز می باشد واین طرح از سوی آقای مطهری تهیه شده است.

طرح سوالات بادر نهايت به امضاي 102 نماينده مجلس رسيد و تحویل هيئت رئيسه مجلس شد و براي سوال از رئيس جمهور حداقل به امضاي 74 نماينده نياز است.


براساس تبصره 1 ماده 197 آیین نامه داخلی مجلس مقرر شد پس از این مرحله، درباره پاسخ رئیس جمهور به هر یک از سوالات از نظر قانع‌کننده بودن به صورت جداگانه رای گیری شود.

چنانچه نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و پاسخ رئیس جمهور ناقض قانون یا استنکاف از اجرای قانون باشد آن سوال به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند در صورتی که تعداد سوالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 برسد طرح استیضاح رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
چندی پیش که طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس برگزار شد ، شوخي هاي زننده آقاي رئيس‌جمهور با نمايندگان، روابط دولت و مجلس را تلخ كرد اما نمایندگان جدید آن  روز تلخ را فراموش كنند و باید در این طرح سوال جدید به مطالبات به‌حق و فوري مردم و توليدكنندگان كشور بپردازند.

به نظر شما اگر طرح جدید سوال از رئیس جمهور اجرا شود ، احمدی نژاد چگونه پاسخی به نمایندگان می دهد؟در صورت قانع نبودن پاسخ رئیس جمهور به سوالات، آیا طرح استیضاح احمدی نژاد در دستور کار مجلس قرار می گیرد؟

البته ادامه پرداختن به اين موضوع، هيچ فايده‌اي جز كشمكش‌هاي بيهوده و فرسوده كردن اعصاب‌ها ندارد و شاید باز هم آقای رئیس جمهور سوالات نمایندگان را با شوخی های زننده جواب می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 1057
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ooo در تاریخ : 1391/7/25/2 - - گفته است :
oo


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: